Kvalifikation til 3 ud af 3 mulige...


Så er det sikkert og vist Findus har kvalificeret sig til DM i DcHs B-program!
For knap et år siden var jeg i tvivl om vi overhovedet var klar til at gå i gang med konkurrencer i B-klassen, min tvivl blev til klubmesterskaberne i november 2014 gjort til skamme!

Det her år i B-klassen har været forrygende, med undtagelse af en enkelt prøve, hvor jeg så lærte rigtig meget om hvad der sker med Findus, når hans fører ikke er skarp, så har vi været gode og stabile. Vi mangler stadig en smule i forhold til "vores nuller", men samlet set, så er vi ret dygtige til det B-program!

I år har vi udover DcH programmet også kvalificeret os til DM i rally begynderklassen i DKK, som jeg dog meldte afbud til inden vi fik invitationen, Findus fik til sin første officielle rallylydighedsprøve 100 point ud af 100 mulige, prøven var samtidig kvalifikation til DM, og BUM!...så var han udtaget.

Samme dag var han til første officielle LP2 prøve og BUM 205 point ud af 220 mulige, og det viste sig senere på sommeren, at det også var tilstrækkeligt til at komme videre til DM i DKK.

3 konkurrencegrene, tre udtagelser...er du SVIP jeg er stolt over os! Det har fra starten ikke været et udtalt mål at komme med til DM, fordi det altid er afhængig af hvordan andre præsterer i forhold til os. Men jeg må da indrømme, at da jeg fandt ud af, at det B-program virkelig sad godt fast og var/er rimelig generaliseret i hovedet på mig og Findus, begyndte jeg at kæmpe for at vores præstationer kunne række til en plads til DM, hvilket de faste bloglæsere måske også har kunnet snuse sig frem til.

Nu glæder jeg mig til at se det flotte arrangement, der er jo vildt mange mennesker med, både deltagere, hjælpere, dommere og arrangørerne, er sikker på at det uanset resultat bliver en FED oplevelse at putte i rygsækken! Der er booket campingplads og tankerne kredser om hvordan jeg kan gøre os helt skarpe så vi er så godt "klædt på" til konkurrencen som muligt.

I går var vi ude og gå et "hyggespor" (alle spor er jo hyggelige i Findus' verden) og han gik altså rigtig pænt, taget i betragtning af at det blev ret vådt og mørkt inden vi kom ud at gå, og at hans fører fokuserede mere på teknologien (spor-app) end på sin hund (fyyyyyy!!), 630 meter spor og han fik 13 af de 15 genstande her i blandt en 10-øre fra "gamle dage"!... den ene missede genstand var en tusch og jeg tror det var en af de første, den anden var en rød lysdiode, han havde simpelthen for meget fart på...men er vild med ham alligevel!! :-D Altid!


Kommentarer

Populære opslag